1. Reken- en tekenvaardigheden aanleren
2. De taal van de wetenschap leren
3. Abstract leren denken
De vraag is dan: zijn die redenen nog van kracht? En is wiskunde de enige manier om die doelstellingen te bereiken.
1. Reken- en tekenvaardigheden zijn in een computergestuurde kenniswereld veel minder belangrijk geworden. Je moet nog wel weten wat je van plan bent, maar het reken- of tekenwerk kan je gerust overlaten aan een rekenmachine of computer. In het vijfde jaar van de Latijn-Wiskunde culmineerde ons onderricht in het tekenen van een grafiek van een functie, door de eerste, tweede afgeleide, de nulpunten en asymptoten te kennen. Dergelijk functie-onderzoek is nog altijd nuttig, maar de culminatie in een tekening is wat potsierlijk want de rekenmachine kan het beter. Op de lagere school leren we hoofdrekenen, maar als we eerlijk zijn, zijn er niet zo veel situaties meer waarin je dat moet kunnen. Het is belangrijk een schatting te kunnen maken om informatie te beoordelen, maar exact rekenen?
2. Wiskunde is de taal van de wetenschap en in die toegepaste vorm blijft alle nut overeind.
3. Leren abstract denken kan ook door denksporten te beoefenen, of te programmeren. Ik geloof dat formele logica en basisbeginselen van computerarchitectuur en programmeren een nuttiger manier zijn om abstract denken te ontwikkelen bij jonge studenten.
The Casino of Blackjack Archives - Dr.MCD
ReplyDeleteBlackjack has been the most popular 보령 출장안마 table game in 안산 출장샵 casinos and gambling since the beginning of the 19th century. 하남 출장샵 For 파주 출장안마 more 충청남도 출장안마 information on blackjack at